18-55 mm äntligen hemma!

Äntligen har jag fått mitt 18-55 mm objektiv. Det var ju på lagning, men som tur var så fick jag ett sprillans nytt. Det har krånglat sen jag fick det. Men nu ska det bli bättre på bildfronten igen! Idag så var jag ju i skolan, och på Gullmarsplan så mötte jag min gamla konfakomis Hedda! Och det visade sig att hon också skulle gå på Bernadottegymnasiet! Och jag behövde verkligen  inte vara nervös! Alla tvåor och alla treor i min "Tropp" var jätte snälla och så. För på Bernadotte så har man inte "vanliga" klasser de första veckorna, utan man går i Tropper. Och jag är i Tropp A, som är i tredje regementet. Som ni ser så är det väldigt lika militärens rutiner, och jag älskar det! Det ska bli så kul! Imorgon så ska vi sova i tält en natt. Tycker det är ganska tidigt, men det är ju bra för då lär vi ju känna varandra bättre! Och den 2:a september dvs om tio dagar, så ska vi till Korsö. Det är en militärzon, vilket innebär att vi ska ha militärens utrustning, och göra som de gör. Och det ska bli jätte roligt! Jag gillr ju att vara ute i skogen och så, så jag känner att jag har gjort ett helt rätt val. För nästa fem veckor så är det inga "vanliga" skolveckor, utan det är introduktions veckor. Vilket innebär att man ska lära känna alla i skolan och i sitt regemente, och såklart alla lärare! Jag kunde inte ha valt en bättre skola! Men nu ska jag fortsätta att packa inför övernattningen imorgon! Och juste, de hade inte Franska på skolan så jag fick välja mellan Tyska och Spanska, men tillslut så valde jag Tyska. Inget lätt val. Men jag tänkte att Sandra skulle hjälpa mig med mina studier he-he-he. Oj vad långt detta blev. Men nu har ni ju i alla fall något att läsa!

 

(bilden är tagen av mig med mitt andra objektiv, 55-200 mm)

Oj, jag såg att bilden var väldigt suddig. sorry folks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0