Peter Le'marc.

Mannen i mitten.

 

Vem är mannen där i mitten?
Han i hatten utan hår.
Vem är mannen där i mitten?
Kan ingen be honom att gå?
Så präktig och förtrolig,
Så att klockor stannar tills han sång.
Han måste nog ha hakat upp sig,
Samma skiva gång på gång.
Så vem är mannen där i mitten?
Så oerhört sentimental.
Vem är mannen där i mitten?
Med sina humorlösa pekoral.
Som en luder sminkad pudel.
Se hur kaggen hänger ut.
Säg till han att han skämmer ut sig.
Och byter hatten mot en strut.
Så vem är mannen där i mitten?
Han i hatten utan hår.
Vem är mannen där i mitten?
Kan ingen be honom att gå, gå, gå?


Sång av Peter Le'marc.


Den här låten betyder väligt mycket för mig. Den återupplivar väldigt mycket minnen, bra och dåliga. Men främst väldigt bra. Det var B som lyssnade på Peter Le'marc när han flyttade hit för ca 7 år sedan. Och jag hittade den här gamla skivan med Peter förra veckan, Och jag kan fortfarande alla låtar som finns. Men just den här låten, Mannen i mitten, är något väldigt speciellt för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0