The A-korridoren homesick blues

Nu, Nu har jag insett att jag har slutat i Sjöängen. Efter 10 roliga, plågsamma härliga men knäppa år. Vad ska man göra nu? Gymnasiet såklart. Men alla kompisar man hade där som man inte träffar längre. De som man kanske inte var med på fritiden, kommer jag kanske aldrig mer se.. Jahapp. Då var det slut? 

Alla nior (förra nior), ni känner nog igen denna låt.

Joel Alme - A Young Summer's Youth

The A-korridoren homesick blues


Vers1: Första gången jag såg dig, du var fjorton år.
Stod och rökte på parkeringen, som man inte får.

Vers2: Du var tuffast på skolgårn, och du tjafsa med mig
Jag var en mellanstadiefröken, så vem fan bryr sig

Ref: När vi inte längre ses nåt mer, ska ni veta att jag saknar er
Så nu sjunger jag min avskedssång, men kom hit och hälsa på nån gång

Vers 3: klockan är åtta, det är dags att gå upp.
Klockan är tio, var är min undervisningsgrupp

Vers 4: skattjakten vanns av 9b lätt men
9a var de finaste indianerna jag sett

Ref: När vi inte längre ses nåt mer, ska ni veta att jag saknar er
Så nu sjunger jag min avskedssång, men kom hit och hälsa på nån gång

Vers 5: Jag brukade turnera med mitt black metal band
Black growl har bytts ut mot en aukustisk gitarr

Vers 6: Vem var det som kasta, det var inte jag
Vem var det som fucking kasta på idrottsdan

Ref: När vi inte längre ses nåt mer, ska ni veta att jag saknar er
Så nu sjunger jag min avskedssång, men kom hit och hälsa på nån gång

Vers 7: Du är vacker idag, sprid det vidare 
Men på talangtävlingen vann en sjätteklassare

Vers 8: Ni brukade skryta om att ni var svenska mästare
Men nu är Sjöängens firman boys sillastrypare

Ref: När vi inte längre ses nåt mer, ska ni veta att jag saknar er
Så nu sjunger jag min avskedssång, men kom hit och hälsa på nån gång
i min A-korridor

Vers 9: Första gången jag såg er, ni var fjorton år.
Nu är högstadiet slut, och jag fäller en tår.

Gjord av Adam Bylund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0