Skärpning.

När jag var ute med hunden igår med mamma så mötte jag Fia, haha hon hade full mundering med fjällräven jackan + moppen. Det såg ganska så roligt ut haha.

Men när vi kom fram till Agility banan så var det en kärring med tre finfina Engelska Settrar. Iallafall så väntade hon tills vi hade gått förbi, och när hon trodde att vi inte såg så släppte son den ena hunden på en ringduva som gick på gången, kanske 3 meter från hunden? Och hon låter hunden jaga duvan. Fyfan. Enbart för att hunden ska bli triggad för att döda? Speciellt när det är koppel tvång mellan 1 mars och 20 augusti, eftersom djuren föder sina ungar. Förlåt för mitt språk, men jag kan inte fatta hur man kan vilja trigga sitt djur att döda ett annat djur för att "träna"?!

 

(bilder lånade från google)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0