EXPECTATIONS


Jag har ingen lust till något. Trots att jag har sommarlov och jag är ung, då förväntas det av mig att mitt liv ska leka och vara underbart. Men gissa, mitt liv är inte alltid underbart. Min bror som jag älskar hur mycket som helst är det största problemet och i mitt liv men också det underbaraste. Det känns så oerhört sjukt att säga det, men jag kan inte bara hålla allt inom mig.
Det förväntas så jävla mycket av mig hela tiden. Att bara för att jag har ett jobb så är mitt liv bra, jag får ju lön den 25e. Att jag är den kloka systern som alltid ska veta allt. Att jag är vuxen och ska veta allt redan. Att jag vet vad som ska göras hela tiden, men ni har fel. Det är så sjukt svårt att veta vad som förvänts av mig hela tiden. Jag vet inte vad ni vill att jag ska leva upp till.
Jag vet inte vad ni vill att jag ska veta. Det är inte lätt att alltid ha den pressen på sig. Att jag alltid ska vara den syster som vet vad alla vill, att jag är den snälla systern som aldrig går ut och super. Att jag är den syster som förvänts kämpa i skolan och plugga.
Att jag är den syster som alltid sköter mig och alltid gör som mamma säger. Jag vet inte vad ni förväntar er av mig att jag ska veta allt redan. Jag vet inte när ni vill att jag ska ut med hunden eller städa.
Jag är inte den syster som vet allt.
Jag är den syster som ni förväntar er allt av. Och bara för att jag har ett jobb så ska ni veta att jag kämpar för det. Jag försöker leva upp till det ni förväntar er av mig. Men hur mycket jag än försöker så finns det alltid något mer ni vill.
Jag förstår om det inte är lätt för er. Jag förstår om Simon tar upp jävligt mycket tid, att jag då blir den som det förväntas mycket av. Jag kan inte alltid veta allt. Jag kanske inte alltid är den där systern som uppfyller alla förväntningar.
Aa, jag levererade just dagen emobrev direkt från hjärtat.
Btw, håller på att läsa Harry Potter 1, så sjukt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0