Lite ironi sådär.

Vaknade alldeles nyss, skönt med sovmorgon. Mor har kommit in och väckt mig ine en utan två gånger idag. Inte illa. Men surfade runt bland lite olika bloggar. Och oj, alla vill vara pinnsmala och skriver "om jag bara hade hennes kropp". Ja det är klart man vill ha en modells kropp (inte sådär anorexia smal, utan mer normalt). Men hörrni. Ni som skriver det.
Sluta äta era glassar eller ert godis. För så länge ni proppar i er godis eller vad som helst annat onyttigt så kommer inte er kropp att bli mindre. Jag är ledsen. Ut och spring för bövelen. Sluta med er dubbelmoral med klagomål om att du vill vara smal ena sekunden och så proppar du i dig världens största godispåse den andra sekunden.
Jag kan säga såhär, jag bryr mig inte om vad jag stoppar i mig. För jag springer och rör på mig väldigt ofta. Och jag vet att resten av världens befolkning inte ser ut som modellernas, så att vara normalt byggd, dvs att inte ha revben som sticker ut mm är helt okej! Var nöjd mer er kropp. Vad är ni oroliga för? Det finns igen som kommer säga till dig att du är för fet när du solar på stranden. Var rädd om den kropp du har, du lever bara en gång, i alla fall vad jag vet!
Men nej, nu får det vara slut på mitt "klagande". Haha, skönt att få ur sig lite skit på morgonen! Nu ska jag äta frukost och sen gå ut och springa! Har ingen skola idag, börjar klockan 17.00 med jobbet. Innan dess så tror jag att jag ska åka in till stan och sätta mig på ett fik och läsa en bok. Fast jag måste köpa nya svarta byxor!
Kaffe och Brago, det är bra grejer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0